fbpx

7 porad SEO

67% osób ogranicza się do 5 pierwszych wyników w wyszukiwarce, a tylko 5% przechodzi na kolejne strony w wyszukiwarce, co oznacza że 95% osób wybiera wyniki wyłącznie z pierwszej strony!
Advanced Web Rankings, 2014

Słowniczek mistrza Marketingu

Czym jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli praktyki polegającej na zwiększaniu ilości i jakości ruchu na Twojej stronie m.in. poprzez  optymalizację treści, sprawniejesze działanie strony jak również wpływnie na wiele innych elementów branych pod uwagę w ocenie algorytmów wyszukiwarek.

Poradnik SEO od Google?

Google oficjalnie nie podaje od A do Z co wpływa na SEO ze względu na tajność algorytmów wyszukiwania. Zwraca jednak uwagę, że strony doskonalsze pod względem komfortu użytkowania oraz jakości treści będę docenione w ich algorytmie.

Analogicznie działa to w drugą stronę, domeny które łamią prawa autorskie są zgłaszane do Google, a następnie usuwane z wyników wyszukiwania.  Poniżej przykład:

Zatem wyszukiwarce zależy, aby pokazać nam strony które:

  1. Zawierają treść której szukamy. 
  2. Są bezpieczne zarówno pod względem technicznym jak również zawierają legalne materiały.
  3. Działają sprawnie, wczytują się szybko oraz są dostosowane do urządzeń mobilnych.
Informacje do poniższego artykułu zostały zaczerpnięte z badań agencji oraz specjalistów nad algorytmami wyszukiwarek.

Słowa kluczowe

  1. Słowa kluczowe to hasła które są umieszczane w odpowiednich miejscach strony. Jeżeli na stronie powtórzy się wielokrotnie hasło „ciastka” to może sugerować, że tematem przewodnim strony są właśnie ciastka 🙂 

    Gdzie zatem możemy zamieścić swój odpowiednik słowa „ciastka” na stronie? 

  1. W nazwie domeny „ciastka.cos”
  2. W tytule strony internetowej, najlepiej również rozpocząć tytuł słowem kluczowym.
  3. W opisie domeny.
  4. Słowo pojawiające się w nagłówku.
  5. Najczęściej używana fraza w dokumencie, jednak sztuczne przesycenie strony słowami kluczowymi może doprowadzić do nałożenia filtrów.
  6. Eksponowanie słów – słowa kluczowe pojawiające się w 100 pierwszych słowach zawartości.
  7. Słowa kluczowe pojawiające się w podpozycjach H2 oraz H3.
  8. Kolejność słów kluczowych ma również znaczenie, możemy zoptymalizować stronę dla fraz w kolejności „ciasteczka waniliowe ” lub „waniliowe ciasteczka”.
alphabet-close-up-communication-conceptual-278887

Długość rejestracji domeny

Google oficjalnie nie podaje od A do Z co wpływa na SEO ze względu na tajność algorytmów wyszukiwania. Zwraca jednak uwagę, że strony doskonalsze pod względem komfortu użytkowania oraz jakości treści będę docenione w ich algorytmie.

Analogicznie działa to w drugą stronę, domeny które łamią prawa autorskie są zgłaszane do Google, a następnie usuwane z wyników wyszukiwania.  Poniżej przykład:

Krajowe rozszerzenie TLD:

Posiadanie kodu kraju w nazwie domeny najwyższego poziomu (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju … ale ogranicza możliwości witryny oceniającym globalnie.
Geo kierowanie: Google preferuje strony z lokalnym IP serwera i rozszerzeniem domeny typowym dla danego kraju.

Rozszerzenie TLD najwyższego poziomu (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju, jednak wpływa negatywnie na globalne wyszukiwanie.

Dlatego warto przemyśleć ten  rozszerzenie TLD jest ważną 

Prędkość wczytywania treści strony

Google i Bing wykorzystuje prędkość ładowania strony jako czynnik oceny. Roboty wyszukiwarek mogą oszacować prędkość strony dość dokładnie na podstawie kodu strony i rozmiaru pliku. Należy zapoznać się ze sposobami na poprawienie prędkości stron www natomiast prędkość wczytywania na różnych urządzeniach możesz sprawdzić Analizatorem SEO.

Wpływ na szybkość ma wielkość grafiki, ilość skryptów, czcionek czy szybkość serwera hostującego stronę. 

Powielanie treści

Powielanie treści: Identyczna treść na stronie (nawet lekko zmodyfikowana) może negatywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce.
Dystrybuowanie treści: Czy zawartość strony jest oryginalna? Jeśli jest skopiowana z indeksowanej stronie nie będzie miała takiej rangi jak oryginał, skończy w indeksie uzupełniającym lub po krótce … zostanie zfiltrowana.

User experience

Dostępność wersji mobilnej lub responsywnej jest istotnym wskaźnikiem zadbania o pozytywne doświadczenia użytkownika. Również odpowiednia wielkość  przycisków zapewnia sprawne działanie i przekłada się na SEO.
Opisywanie obrazów jest również istotnym czynnikiem, ponieważ umożliwia lepszy odbiór przeglądanych stron przez osoby niepełnosprawne. Opisanie obrazu tytułem umożliwia odczytanie pełnej treści przez aplikacje dla osób niewidomych lub niedowidzących.

Bezpieczeństwo

Google potwierdziło, że certyfikaty SSL generują wskaźnik do podniesienia rankingu strony.
Regulamin i polityka prywatności: Obie strony pomagają poinformować Google, że witryna jest godna zaufania.

Podsumowanie

SEO często okazuje się ekwiwalentem jakości technicznej witryny oraz jej treści. Możemy dbać o powyższe elementy optymalizacji ze względu na SEO, ale również ze względu na naszych odbiorców. Z pewnością sami nie przepadamy za wadliwymi witrynami, dlatego dołóżmy cegiełkę do lepszego internetu i zadbajmy o SEO.